Przejdź do treści

Dwudziesty trzeci raz.

Dwudziesty trzeci raz Koło Zakładowe PTTK przy Hucie Aluminium Konin zaprosiło na Hutniczy Złaz Górski, który tym razem odbył się w Górach Świętokrzyskich. Organizatorami byli przodownicy turystyki górskiej PTTK: Wioletta Wanat-Kwaśniewska i Roman Kwaśniewski. Od 22 do 29 czerwca 2024 r. naszą bazą był hotel Paradiso w Suchedniowie, który zaoferował wysoki standard hotelowy, dobrą kuchnię, kryty basen oraz rozległy teren wokół budynku z małym boiskiem do piłki nożnej, chatą grillową i ogniskowy krąg. Już podczas podróży do Suchedniowa w programie znalazła się pierwsza atrakcja – zwiedziliśmy zamek królewski w Chęcinach. W poniedziałek mieliśmy zafundowany przez hotel wieczór powitalny. Podczas złazu byliśmy na Łysicy i Łysej Górze w Paśmie Łysogór, przeszliśmy Pasmo Masłowskie z przełomem Lubrzanki, przeszliśmy przez Rezerwat Cisów, Rezerwat Góry Zamkowej, Rezerwat Góry Zelejowej. Byliśmy w Orłowińsko-Cisowskim i Sieradowickim Parku Krajobrazowym. Zwiedziliśmy Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Świętej Katarzynie, Centrum Edukacji i Kultury „Szklany Dom” i odbudowany dworek Żeromskich w Ciekotach, klasztor będący obecnie pod opieką Misjonarzy Oblatów na Świętym Krzyżu, Muzeum Starożytnego Hutnictwa Świętokrzyskiego im. prof. Mieczysława Radwana w Nowej Słupi, Jaskinię Raj i Jaskinię Piekło. Obejrzeliśmy gołoborza na Łysicy i Łysej Górze. W czwartek hotel zafundował nam spotkanie z DJ-em w chacie grillowej – można było potańczyć. Ostatniego wieczoru odbyło się spotkanie pożegnalne przy ognisku, na którym Roman Kwaśniewski przeprowadził konkurs krajoznawczy. W drodze powrotnej do Konina organizatorzy zaproponowali Muzeum Archeologiczne i Rezerwat „Krzemionki”, czyli Neolityczne Kopalnie Krzemienia, które to w 2019 roku zostały wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. W imprezie udział wzięły 52 osoby. Zdjęcia: Wioletta Wanat-Kwaśniewska, Roman Kwaśniewski, Magdalena Nejman, Magdalena Sikorska, Dariusz Rutecki, Agnieszka Gałek.